Prawo odstąpienia od umowy

  1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny.
  2. Termin 14 dni liczony jest od dnia:
  • otrzymania towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik,
  • w przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy – od dnia, w którym Konsument objął w posiadanie ostatnią rzecz.

2. Sposób odstąpienia od umowy

  1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć stosowne oświadczenie – może to zrobić drogą elektroniczną (na adres e-mail: [adres: occasia777@gmail.com) lub pocztą tradycyjną (na adres: Sanok, 38-500, ul. Zofii Nałkowskiej 13).
  2. Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, a także jest dostępny https://drive.google.com/file/d/1X8d0Yo-bi-E-ieHBG1MuW02QwgYvBb-l/view?usp=sharing.
  3. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3. Zwrot płatności

  1. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).
  2. Zwrot płatności nastąpi nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  3. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że wyrazi on zgodę na inny sposób, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.

4. Zwrot rzeczy

  1. Konsument zobowiązany jest odesłać rzecz na adres Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy.
  2. Termin zostaje zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed jego upływem.
  3. Koszty zwrotu rzeczy ponosi Konsument, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodził się je ponieść.
  4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

5. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w odniesieniu do umów:

  • o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta,
  • w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  • w których przedmiotem świadczenia jest nagranie dźwiękowe, wizualne lub program komputerowy dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • w których produkt został rozpakowany lub używany w sposób naruszający jego oryginalny stan – w takim przypadku Konsumentowi nie przysługuje prawo zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, względy higieniczne lub zmniejszenie wartości rzeczy.